Archive

Boontje Dop: educatief spel over eerlijke en natuurlijke voeding

Uitgangspunt Veel kinderen weten nauwelijks nog waar ons voedsel vandaan komt. Erwtjes groeien niet in de supermarkt en komen niet uit de erwtjesfabriek. Boontje Dop® is ontwikkeld om bij kinderen de interesse in gezond en voedzaam voedsel te vergroten. Het brengt kinderen als het ware naar een virtuele moestuin. Dit concept kan uitgebreid worden met allerlei groente en fruit, zoals: Bijtje Aardbeitje© en Tomaatje Blaadje©. Het uitgangspunt is dat kennis over de oorsprong van groenten zorgt voor een waardering voor eerlijk eten en een gezonde relatie met de groente op hun bord. Een zeer actueel thema met de verontrustende groei van obesitas en diabetes. Spellen zijn daarvoor een uitstekend middel om een educatieve boodschap over te brengen op een leuke en pakkende wijze.   x Creatieve oplossing Met dit legspel leren kinderen hoe een bonenplant groeit: van zaadje tot erwt. De plant groeit stukje voor stukje en de puzzel kan op verschillende manieren opgebouwd worden. Als je...

Continue Reading

Ziggo: Nadruk op feiten om te onderscheiden van concurenten

Uitgangspunt Ziggo is een toonaangevende leverancier van entertainment, informatie en communicatie via televisie, breedband internet en telefonie. Ook al werd Ziggo in deze markt nog als nieuwkomer gezien, op het gebied van digitale televisie en glasvezel internet waren ze al marktleider. . Creatieve oplossing Ziggo’s producten en diensten en hoogwaardige technologie worden prominent gepresenteerd in hun jaarverslag. Dynamische iconen gecombineerd met kerncijfers en infographics, presenteren Ziggo als een volwaardige speler in dit marktgebied. De gedrukte versie is gelijktijdig met de dynamische online versie ontwikkeld. . Design bij: Dart Group...

Continue Reading

Webdesign voor individuele coaching met dynamische aanpak

Uitgangspunt People in Progress geeft managers, professionals en teams een opstapje, om beter (samen) te werken. Door in een coachingstraject goed naar iemand te luisteren en mensen hun unieke talenten én valkuilen te laten ontdekken, ontstaan nieuwe inzichten. Deze inzichten leiden uiteindelijk tot nieuwe werkwijzen. Zo ontstaat een succesvol samenspel tussen individu, teams en organisatie. . Creatieve oplossing Studio de Backery ontwikkelde een website die het dynamische karakter van de organisatie weergeeft. De combinatie van metaforische fotografie gecombineerd met spontane potloodschetsen verbeeldt het speelse karakter van de sessies. De meerwaarde van de coaching blijkt uit de quotes die het beeld versterken. De website is ontwikkeld in Wordpress, maar door de op maat ontwikkelde template heeft de site toch een exclusief karakter. . De vormtaal van de website is tevens doorvertaald naar het briefpapier en visitekaartje. Zonder het gebruik van een logo of beeldmerk heeft de correspondentiereeks toch een professionele en krachtige uitstraling gekregen.  ...

Continue Reading

Jiraf: Nieuw Nederlands merk voor innovatieve babyproducten

Uitgangspunt Jiraf wilde zich positioneren als een nieuw Nederlands merk voor vernieuwende babyproducten. Om de zichtbaarheid te vergroten in een competitieve markt was het noodzakelijk om een authentiek en sterk merk te ontwikkelen. Door een babygiraf als symbool te gebruiken kreeg het merk ook een gezicht. De giraf symboliseert tevens de link naar projecten in Afrika, waar een deel van de opbrengst van Jiraf naartoe gaat. Een unieke merknaam en karakteristiek logo waren voorwaarden voor een krachtig merk dat op het netvlies blijft hangen. . Creatieve oplossing Het Jiraf-icoon geeft het merk een vriendelijk, vrolijk en aaibaar karakter. Het merk Jiraf is bovendien herkenbaar als innovatief Dutch Design: verrassende oplossingen voor alledaagse vraagstukken, kwaliteit in constructie en materiaal, handig in gebruik en mooi om te zien. Het kwaliteitskenmerk ‘Dutch Design’ wordt weerspiegeld in de visuele stijl: een grafische illustratiestijl met dikke afgeronde lijnen, een levendig kleurenpalet, speelse typografie en oer-Hollandse iconen uit de Zaanstreek. . Design...

Continue Reading

Drake & Farrell: Merkidentiteit voor ‘supply chain solutions’ op maat.

Uitgangspunt Sinds het bestaan van Drake & Farrell heeft men zich gepositioneerd als een dienstverlener in logistieke processen gebaseerd op maatwerk. Bovendien wordt men gekenmerkt door een toegevoegde waarde te leveren in de Product Life Cycle. Deze ‘added value’ maakt Drake & Farrell een unieke dienstverlener die de maakindustrie van high-end producten kan ondersteunen in de hele levenscyclus van het product. Juist die diversiteit van hun diensten is uniek en karakteristiek, maar maakte tegelijkertijd de positionering van het merk Drake & Farrell lastig. Een aangescherpte merkidentiteit en positionering was daarom cruciaal. Zeker gezien de nieuwe doelstelling om meer nieuwe klanten – met name producenten van high-value producten – aan het bedrijf te binden. Naast een gerevitaliseerde visuele identiteit, zoals een nieuw logo en website en andere middelen, was het vertellen van Drake & Farrell’s corporate story een essentiële onderdeel. . Creatieve oplossing Naast een vernieuwd logo met een robuuster lettertype en solide beeldmerk, sluiten ook...

Continue Reading