Onze werkwijze

De kern van je boodschap in krachtige beeldtaal

Of het nu een merk is of bepaalde informatie betreft, de boodschap moet kort en krachtig zijn. Hoe complex en divers je dienst, product of informatie ook is, er is altijd wel een rode draad te ontdekken. Het is daarbij belangrijk om tot de kern van de zaak te gaan en de meest onderscheidende dingen eruit te lichten.

 

Dat geldt ook voor een merkverhaal, het verhaal achter je dienst of product. Dat vertel je niet alleen met een logo, maar ook met kleur, lettertype, fotografie en tekststijl. Alle visuele elementen zijn informatiedragers. Het belangrijkste is om díe aspecten eruit te lichten, die je merk het meest bijzonder maken.

 

Wij zijn experts in verhalen vertellen. In woord en in beeld. Door middel van krachtige symbolen, heldere infographics, leesbare typografie, pakkende teksten en in het oog springende beelden. We zoeken daarbij altijd naar een verrassend element. Omdat dit het beste blijft hangen.

 

De inhoud is het vertrekpunt en aan de hand daarvan bedenken we in welke vorm en met welk middel deze het meest doeltreffend wordt overgebracht. Op die manier kiezen we samen met de klant wat de meest effectieve manier is om de informatie over te brengen. Zodat complexe informatie duidelijk is en men de boodschap onthoudt.

 

Ons werk omvat vele disciplines: grafisch ontwerp, interactie ontwerp, branding, information design, game design, education design, experience design, ga zo maar door. Maar in de kern is het verhalen vertellen en informatie overbrengen. Op talloze manieren en op allerlei verschillende middelen. Dat is de rode draad in ons werk.

 

Dat doen we vaak in team-verband. Studio de Backery beschikt over een uitgebreid netwerk van specialisten en vakmensen in de grafische industrie. Omdat je met de juiste mensen het beste resultaat bereikt.

Lees meer over ons creatieve netwerk