Jiraf: Nieuw Nederlands merk voor innovatieve babyproducten

Klant

Puure Products

Type organisatie

Industrieel ontwerpbureau

Expertise

Visual Identity & logo design, illustration

Uitgangspunt

Jiraf wilde zich positioneren als een nieuw Nederlands merk voor vernieuwende babyproducten. Om de zichtbaarheid te vergroten in een competitieve markt was het noodzakelijk om een authentiek en sterk merk te ontwikkelen. Door een babygiraf als symbool te gebruiken kreeg het merk ook een gezicht. De giraf symboliseert tevens de link naar projecten in Afrika, waar een deel van de opbrengst van Jiraf naartoe gaat. Een unieke merknaam en karakteristiek logo waren voorwaarden voor een krachtig merk dat op het netvlies blijft hangen.

.

Creatieve oplossing

Het Jiraf-icoon geeft het merk een vriendelijk, vrolijk en aaibaar karakter. Het merk Jiraf is bovendien herkenbaar als innovatief Dutch Design: verrassende oplossingen voor alledaagse vraagstukken, kwaliteit in constructie en materiaal, handig in gebruik en mooi om te zien. Het kwaliteitskenmerk ‘Dutch Design’ wordt weerspiegeld in de visuele stijl: een grafische illustratiestijl met dikke afgeronde lijnen, een levendig kleurenpalet, speelse typografie en oer-Hollandse iconen uit de Zaanstreek.

.

Design en naamgeving: Studio de Backery