Chekd: Keurmerk van tweedehands mobiele apparaten

Klant

Chekd

Type organisatie

Circulaire dienstverlening

Expertise

Merkidentiteit & branding

Categorieën

Logo design, packaging, webdesign webshop, branding & spatial design flag ship store

Uitgangspunt

De consumenten van mobiele apparaten kunnen grofweg in twee groepen ingedeeld worden: een doelgroep die als eerste het nieuwste van het nieuwste model wil hebben en een doelgroep die weinig wil besteden en tevreden is met een iets ouder model.

.

Op basis van deze marktbehoeften werd onder de merknaam Chekd een nieuw marketingconcept ontwikkeld dat de inkoop en verkoop van tweedehands toestellen faciliteert. Voorwaarde voor het nieuwe merk en de visuele uitstraling was dat de nadruk vooral op de kwaliteit zou liggen met een ‘zo-goed-als-nieuw’-uitstraling.

x

Creatieve oplossing

De merknaam Chekd benadrukt het grondige proces waarmee de mobiele telefoons en tablets worden gecontroleerd, leeggemaakt, geupdate en schoongemaakt. Deze merkwoorden: ‘Cleared. Restored. Tested. & Cleaned.’ worden prominent gebruikt en bevatten tevens de merkbelofte. Het Chekd logo en de merkwoorden fungeren daarbij tevens als keurmerk.

.

De gecheckte tweedehands apparaten worden als nieuw verpakt, inclusief de beschermfolie die normaal gesproken op een nieuwe mobiel zit. Het logo verwijst zowel naar deze beschermfolie als ook naar de binnenzijde van het toetstel. Dit laatste aangezien de functionaliteit grondig getest wordt nadat de nieuwste software is geïnstalleerd.

.

De visuele identiteit heeft een glossy uitstraling en refereert naar de sprankeling en glans van nieuwe apparaten. De kwaliteit van het gecheckte luxeproduct wordt hiermee tevens benadrukt. Naast de merkidentiteit heeft Studio de Backery ook het ontwerp van de web-shop. Tevens is een concept ontwikkeld voor een fysieke pilot-store voor de inkoop, verkoop en reparatie van toestellen.

.

Design team: Naamgeving: De Naamafdeling  |  Design: Studio de Backery