Drake & Farrell: Merkidentiteit voor ‘supply chain solutions’ op maat.

Klant

Drake & Farrell

Type organisatie

Supply chain industry

Expertise

Visual Identity & webdesign

Categorieën

Huisstijlrevitalisatie, Web design, Stationary, Signage, Design guidelines

Uitgangspunt

Sinds het bestaan van Drake & Farrell heeft men zich gepositioneerd als een dienstverlener in logistieke processen gebaseerd op maatwerk. Bovendien wordt men gekenmerkt door een toegevoegde waarde te leveren in de Product Life Cycle. Deze ‘added value’ maakt Drake & Farrell een unieke dienstverlener die de maakindustrie van high-end producten kan ondersteunen in de hele levenscyclus van het product. Juist die diversiteit van hun diensten is uniek en karakteristiek, maar maakte tegelijkertijd de positionering van het merk Drake & Farrell lastig. Een aangescherpte merkidentiteit en positionering was daarom cruciaal. Zeker gezien de nieuwe doelstelling om meer nieuwe klanten – met name producenten van high-value producten – aan het bedrijf te binden. Naast een gerevitaliseerde visuele identiteit, zoals een nieuw logo en website en andere middelen, was het vertellen van Drake & Farrell’s corporate story een essentiële onderdeel.

.

Creatieve oplossing

Naast een vernieuwd logo met een robuuster lettertype en solide beeldmerk, sluiten ook de andere basiselementen van de nieuwe huisstijl beter aan bij het karakter van het bedrijf. Abstracte beelden of closeups van allerlei industriële processen verbeelden de complexiteit, snelheid en veelzijdigheid van Drake & Farrell. Deze huisstijlonderdelen zijn zodanig toegepast op alle communicatiemiddelen, dat een consistent merk ontstaat. Het resultaat is een uitstraling van enerzijds een no-nonsense aanpak en anderzijds een hoogwaardige dienstverlening. Door middel van fotografie en bondige teksten wordt het corporate verhaal op overtuigende wijze verteld en ondersteund. De specifieke klantvragen worden aan de hand van casevoorbeelden belicht.

.

Op de vernieuwde website laat Drake & Farrell tevens zien wat hun onderscheidend vermogen ten opzichte van andere logistieke dienstverleners is. In de fotocarrousel op de homepage wordt door middel van heldere lijnillustraties en quotes meer nadruk gelegd op het denkwerk, klantgericht samenwerken en de inrichting van het logistieke proces en minder op de logistieke uitvoering.

.

Synergie: 1+1=3

In dit project stond de inhoud centraal. De samenwerking in een team van experts (grafisch ontwerper, tekstschrijver, naamgevingsspecialist, interaction designer en developer) zorgt ervoor dat tekst, beeld en navigatie goed op elkaar zijn afgestemd en elkaar versterken. Het resultaat is een in het oog springend design dat op doeltreffende wijze het verhaal achter het merk communiceert.

.

Design team:  Design: Studio de Backery  |  Tekst & merkstrategie: Merktaal  |  Web development: Vanity Tracy  |  Pay-off: De Naamafdeling  |  Word template: Mooi zo Design