Heineken: Iconen om sociale interactie uit te nodigen

Klant

Make It Heppener

Type organisatie

Motion Graphics studio

Expertise

Graphic design

Categorieën

Icon design

Uitgangspunt

Hoe verleidt je reizigers tot een spontaan gesprek als onderdeel van een nieuwe bar ervaring? Een innovatieve en interactieve Heineken bar in Lounge 2 op Schiphol, moedigt op een opwindende en onvoorspelbare manier sociale interactie aan. Tegelijkertijd wordt de verbinding tussen het merk Heineken en internationale reizigers hiermee versterkt. In opdracht van Make It Heppener ontwikkelde Studio de Backery een serie iconen voor deze interactieve Heineken bar op Schiphol.

x

Creatieve oplossing

Zodra een bezoeker een biertje op de speeltafel plaatst, verschijnt een interactief menu met de knop “Let’s play,” waarmee een navigatiemenu ontsloten kan worden. De reiziger wordt vervolgens aangemoedigd om onder andere: te proosten, een bericht achter te laten of iemand een goede vlucht te wensen.

.

De uitdaging was om binnen strenge branding richtlijnen en een beperkt kleurenpalet toch een rijke, heldere en eenduidige iconenstijl te ontwikkelen. Binnen een beperkt aantal pixels moesten zowel eenvoudige symbolen zoals “More behind the star”, als ook complexe iconen zoals “Another Heineken?” binnen dezelfde lijnvoering en illustratiestijl uitgevoerd worden. Ondanks de grote verschillen in symboliek, als in detaillering, is het toch een eenduidige stijl geworden.

 

Bekijk hier de video bij de uitgebreide casebeschrijving

.

Motion graphics: Make It Heppener, Ben Heppener  |  Graphic design icons: Studio de Backery