ABN AMRO Asset Management: Exclusieve stijl gericht op groei

Klant

ABN AMRO Asset Management

Type organisatie

Financial industry

Expertise

Visual identity & magazine design

Categorieën

Sub-identity, magazine design, intranet & newsletter

Uitgangspunt

ABN AMRO Asset Management is een van de grootste vermogensbeheerders ter wereld met hoofdkantoren in Londen en Amsterdam, een wereldwijd netwerk in 24 landen en meer dan 1.600 werknemers wereldwijd. ABN AMRO Asset Management beheert fondsen voor particuliere klanten en voor duizenden institutionele beleggers, zoals centrale banken en pensioenfondsen over de hele wereld.

.

ABN AMRO Asset Management is de meest winstgevende en meest gespecialiseerde expertise binnen de bank. Vanwege de unieke positie die Asset Management binnen de bank bekleedde, had deze afdeling de behoefte om zich binnen de bank nadrukkelijker te profileren. Men wilde een eigen visuele stijl voor de exclusieve en hoogwaardige producten en diensten van deze afdeling.

.

Creatieve oplossing

De ontwikkelde stijl heeft een eigen karakter, maar sluit tegelijkertijd naadloos aan bij de bestaande ABN AMRO huisstijl. De lijnpatronen die refereren naar waardepapieren zijn daarbij markante grafische elementen. Het gebruik van royale witruimtes benadrukt de exclusiviteit en de deskundigheid van de producten en diensten. Natuurbeelden worden als metafoor voor groei gebruikt. Beelden van water symboliseren de kasstroom en het dynamische karakter van de organisatie.

.

Design bij: Edenspiekermann, Amsterdam