Novellis: Huisstijl voor verfrissende kijk op de uitvaartzorg

Klant

Novellis

Type organisatie

Uitvaartorganisatie

Expertise

Visual Identity

Categorieën

Logo design, web design, stationary, design manual

Uitgangspunt

Novellis staat voor een frisse nieuwe kijk op de uitvaartzorg. Waarbij men aandacht heeft voor het persoonlijke verhaal van de overledene en nabestaanden. Daarnaast was het uitgangspunt om transparante, heldere prijzen voor hun diensten te bieden, een unicum in deze sector.

.

Novellis werd als franchise-formule ontwikkeld, waarbij uitvaartcentra aanvankelijk hun eigen branding zouden blijven hanteren en als tussenfase het Novellis endorsement-logo gingen gebruiken. In de volgende fase daarna zou behalve de merknaam de gehele visuele identiteit en beeldmerk van Novellis gebruikt worden. Hierdoor ontstond direct een ingewikkelde merkarchitectuur die zorgvuldig in een brand-manual is vastgelegd.

.

Creatieve oplossing

Het beeldmerk verbeeldt het afscheid en het omslaan van de laatste pagina uit iemands leven. Het symboliseert tevens de overgang naar een nieuwe fase. Novellis biedt ook nazorg aan de nabestaanden als het boek van hun dierbare is gesloten. Dit persoonlijke aspect is ook vertaald in portretfoto’s met een soft-focus opname. De transparante vlakken en golvende vormen zorgen tevens voor een zachte en menselijke uitstraling.

.

Design in opdracht van Alta