Archive

Royal Reesink: kernwaarden in cijfers, woord en beeld

Uitgangspunt Royal Reesink is de grootste equipement leverancier van Europa op het gebied van landbouw en grondbewerking. Hun corporate brochure is een belangrijk communicatiemiddel om de omvang en divisies zichtbaar te maken en tevens hun visie, missie en strategie te communiceren. Deze brochure wordt door de leveranciers eveneens ingezet als middel voor cross-selling. Ook speelt de brochure een rol in de interne communicatie en is tevens een belangrijk middel voor werving op de arbeidsmarkt. . Creatieve oplossing In de corporate brochure ligt de focus op de kernwaarden en cijfers van het bedrijf. De bedrijfsonderdelen onderscheiden zich door middel van kleur en een op maat gemaakte iconenset. Met de nieuwe beeld- en vormtaal die aansluit bij de reeds bestaande visual identity krijgt de brochure een eigentijdse uitstraling. Door de nauwe samenwerking met de tekstschrijver en consistente opbouw van de tekstonderdelen, het gebruik van streamers en kaderteksten, ontstaat een magazine-achtige look and feel. . Design: Studio de Backery...

Continue Reading

ABN AMRO Bank: Focus op financiële groei en streven naar duurzaamheid

Uitgangspunt De belangrijkste informatie en kerncijfers in het jaarverslag zijn samengevat in een compact, toegankelijk en rijk geïllustreerd corporate magazine. De merkessentie en merkwaarden van het ABN AMRO merk zijn verweven in het thema van het tijdsschrift. Samengevat in één zin: “ABN AMRO wil hun belofte leveren om hun klanten te helpen om te voorzien in hun dagelijkse behoefte (today’s needs) en hun toekomstige dromen (tomorrow’s dreams) te verwezenlijken. xx. Creatieve oplossing Het doel van de bank om meer voor hun klanten te bereiken is op het omslag visueel vertaald naar het thema ‘groei’. Dit thema omvat financiële groei als ook voorspoed in het algemeen en zorg voor het milieu. ‘Today’s needs’, het streven naar een solide financiële basis, is verbeeld door grasletters. ‘Tomorrow’s dreams’, de ambitie om iemand’s toekomstige dromen te verwezelijken en te kunnen oogsten, is gevisualiseerd door middel van bloemblaadjes.   De merkwaarden van de bank zijn het DNA van de organisatie. De...

Continue Reading

TU Eindhoven: Visuele identiteit van invloedrijke universiteit gerevitaliseerd

Uitgangspunt Het voornaamste doel van de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) was om zichzelf weer op de kaart van invloedrijke en internationale universiteiten te zetten, waar alles draait om innovatie. Een complete huisstijlrevitalisatie was essentieel om dit doel te verwezelijken.. . Creatieve oplossing Het vernieuwde logo met tweetalige woordmerk onderstreept het internationale karakter van de universiteit. De schuine x-as, afgeleid van de schuine streep in het logo, vormt het bindende element in de grafische stijl. Deze schuine lijn bepaald de positie van andere grafische elementen, zoals het logo en pay-off. De kruising met de horizontale as creëert schuine kleurvlakken, die de stijl een dynamische uitstraling geven. Technische innovatie is gevisualiseerd door middel van kleurrijke fotografie en eigentijdse typografie. Het uitgebreide kleurenpalet biedt bovendien veel mogelijkheden om binnen deze stijl te differentiëren. . Design bij: Edenspiekermann, Amsterdam  |  Logo design: Erwin Slaats  |  Project management: Gerlanda Hoving...

Continue Reading

Stadgenoot: visuele identiteit met klare beeld-taal

Uitgangspunt Een compleet nieuwe identiteit voor een Amsterdamse woningbouwvereniging omvatte: een nieuwe merknaam, logo, merkstrategie, visuele identiteit en toepassing op alle communicatiemiddelen. Het was een uitdagend project waarbij een uitgebreid team van allerlei vakmensen samenwerkten. Ik was verantwoordelijk voor de deelidentiteit van het drukwerk, het opzetten van het bewonersblad en de beeldbank. . Creatieve oplossing Het resultaat is een herkenbaar merk met een heldere missie en krachtige visuele stijl. Hun heldere en directe grafische stijl onderscheidt zich met een recht-voor-z’n-raap communicatie zonder poespas. De verbindende lijn, onderdeel van het logo, is een karakteristiek element in de visuele stijl. Het verbeeldt de verbinding tussen Stadgenoot en andere stadsbewoners, klanten en zakenpartners, die samenwerken om een ‘stad om van te houden’ te creëren. . De grafische omslagen, advertenties en bouwborden zijn karakteristiek met hun minimalistische grafische iconen en krachtige grafische stijl. Als aanvulling op de grafische taal zijn zestig iconen ontwikkeld. De specifiek ontwikkelde tekststijl is tevens een...

Continue Reading

ABN AMRO Asset Management: Exclusieve stijl gericht op groei

Uitgangspunt ABN AMRO Asset Management is een van de grootste vermogensbeheerders ter wereld met hoofdkantoren in Londen en Amsterdam, een wereldwijd netwerk in 24 landen en meer dan 1.600 werknemers wereldwijd. ABN AMRO Asset Management beheert fondsen voor particuliere klanten en voor duizenden institutionele beleggers, zoals centrale banken en pensioenfondsen over de hele wereld. . ABN AMRO Asset Management is de meest winstgevende en meest gespecialiseerde expertise binnen de bank. Vanwege de unieke positie die Asset Management binnen de bank bekleedde, had deze afdeling de behoefte om zich binnen de bank nadrukkelijker te profileren. Men wilde een eigen visuele stijl voor de exclusieve en hoogwaardige producten en diensten van deze afdeling. . Creatieve oplossing De ontwikkelde stijl heeft een eigen karakter, maar sluit tegelijkertijd naadloos aan bij de bestaande ABN AMRO huisstijl. De lijnpatronen die refereren naar waardepapieren zijn daarbij markante grafische elementen. Het gebruik van royale witruimtes benadrukt de exclusiviteit en de deskundigheid van de...

Continue Reading