ABN AMRO Bank: Focus op financiële groei en streven naar duurzaamheid

Klant

ABN AMRO Bank

Type organisatie

Financial industry

Expertise

Jaarverslag en corporate magazine

Categorieën

Print design, communication concept, magazine design, design management

Uitgangspunt

De belangrijkste informatie en kerncijfers in het jaarverslag zijn samengevat in een compact, toegankelijk en rijk geïllustreerd corporate magazine. De merkessentie en merkwaarden van het ABN AMRO merk zijn verweven in het thema van het tijdsschrift. Samengevat in één zin: “ABN AMRO wil hun belofte leveren om hun klanten te helpen om te voorzien in hun dagelijkse behoefte (today’s needs) en hun toekomstige dromen (tomorrow’s dreams) te verwezenlijken.

xx.

Creatieve oplossing

Het doel van de bank om meer voor hun klanten te bereiken is op het omslag visueel vertaald naar het thema ‘groei’. Dit thema omvat financiële groei als ook voorspoed in het algemeen en zorg voor het milieu. ‘Today’s needs’, het streven naar een solide financiële basis, is verbeeld door grasletters. ‘Tomorrow’s dreams’, de ambitie om iemand’s toekomstige dromen te verwezelijken en te kunnen oogsten, is gevisualiseerd door middel van bloemblaadjes.

 

De merkwaarden van de bank zijn het DNA van de organisatie. De merkwaarden die ABN AMRO wil uitdragen zijn: professionaliteit, transparantie, vertrouwen, samenwerking, ambitie en innovatie. Op de pagina’s van het binnenwerk worden deze merkwaarden als tekstketting getoond: het laatste woord van de voorgaande zin is hetzelfde woord waarmee de volgende zin weer begint. Daarmee wordt het onderlinge verband tussen deze merkwaarden versterkt. Daarnaast worden drie thema’s: teamwork, innovatie en transparantie, geïllustreerd door foto’s van water in verschillende stadia (ijs, waterdruppel, het mengen van vloeistoffen).

.

Design bij: Edenspiekermann, Amsterdam  |  Fotografie omslag: Tobias Reymond  |  Fotografie vloeistoffen: Marcel Christ