Adviestalent: Visuele identiteit voor adviseurs met toekomst

Klant

Adviestalent

Type organisatie

Adviesbureau

Expertise

Visual Identity

Categorieën

Webdesign, print design, merkpositionering

Uitgangspunt

Adviestalent is een dynamische organisatie met uitsluitend jonge adviseurs in dienst. Men selecteert alleen de meest talentvolle kandidaten met geen of weinig werkervaring. Juist de creativiteit en de frisse kijk van jonge mensen zijn pluspunten waarmee Adviestalent zich onderscheidt. Bovendien kan men door een uniek samenwerkingverband de sprankeling van toptalent combineren met de gedegen vakkennis en kwaliteit van Twynstra Gudde. Precies deze dynamiek en sprankeling miste men in de oude huisstijl. Bovendien had men behoefte aan een heldere merkpositionering met Twynstra Gudde’s endorsement als Unique Selling Point. Om die redenen werden Mojo Strategy en Studio de Backery gevraagd om de merkarchitectuur aan te scherpen en de huisstijl te revitaliseren.

.

Creatieve oplossing

Een nieuw communicatieconcept met krachtige beeldtaal biedt ruimte om juist de unieke kenmerken van Adviestalent over het voetlicht te brengen. Vrijstaande metaforische fotografie in combinatie met prikkelende koppen, een frisser kleurenpalet en grafische silhouetten zorgen voor een jonge en dynamische uitstraling. Deze huisstijlelementen creëren enerzijds een consistente visuele stijl, maar bieden anderzijds veel variatiemogelijkheden om de beeldtaal aan de inhoud te koppelen. De prominente A werd als beeldelement gehandhaafd vanwege herkenbaarheid met de oude huisstijlmiddelen,  maar ook om de symbolische betekenis van een A-merk.

.

Designteam: Merk- en communicatie-advies: Mojo Strategy  |  Webdevelopment: Robert Kersten  |  Design: Studio de Backery