Markant logo voor crew van licht-, camera- en geluidsexperts

Klant

Inretail

Type organisatie

Branche-organisatie retailers

Expertise

Visual Identity

Categorieën

Logo design, branding, stationary

Uitgangspunt

Veel zzp’ers opereren onder eigen persoonsnaam en gebruiken geen merknaam. Wat doet men echter in het geval men een gangbare oer-Hollandse naam heeft? Hoe kan men zich dan onderscheiden van de concurrenten?

.

Omdat het gebruik van de eigen naam ook voordelen biedt, heeft Jeroen van den Heuvel besloten om deze ook als bedrijfsnaam te handhaven. In dat geval moet in de visuele identiteit de nadruk leggen op die aspecten die het bedrijf bijzonder maakt. In het geval van Jeroen van den Heuvel is dit enerzijds de bundeling van expertises: licht, camera & geluid en de verhuur van apparatuur. Anderzijds kenmerkt het bedrijf zich door professionaliteit, waardoor van den Heuvel zich kan meten aan de ‘grote jongens’ in Hilversum. Deze unieke combinatie was het uitgangspunt voor zijn nieuwe logo en huisstijl.

x

Creatieve oplossing

Het logo is een ‘H op een heuvel’ die doet denken aan de beroemde letters tegen de bergwand in ‘Hollywood’.  De schaduw van de H is een fragment van een ouderwetse filmstrip, die symbool staat voor het vakmanschap.  De lichtbundels zijn een visueel onderdeel die associaties met licht en geluid oproepen. De robuuste uitvoering en stoere kleurencombinatie van rood, zwart en wit passen bij het type bedrijf. Bovendien was de uitvoerbaarheid in drukwerk met een beperkt aantal kleuren een technische randvoorwaarde.