Alberdingk Thijm Scholen: herkenbaar aan de uil

Klant

Alberdingk Thijm Scholen

Type organisatie

Koepelorganisatie primair en voortgezet onderwijs

Expertise

Merkarchitectuur & visual identity

Categorieën

Logo design, boarding, signage

Uitgangspunt

De individuele scholen onder de koepelorganisatie Alberdingk Thijm Scholen stonden reeds voor de huisstijlrevitalisatie bekend als ‘de scholen met het uiltje’. Bij de ontwikkeling van een nieuw designsysteem — een endorsed identity — is daarom besloten om deze uil centraal te stellen. Het beeldmerk fungeert als herkenbaar symbool en tevens als een kwaliteitslabel.

 

Naast de wens om met een consistente visual identity eenheid te creëren, bestond ook de behoefte om het individuele karakter van de afzonderlijke scholen te behouden. Om die reden zijn de bestaande schoollogo’s gecombineerd met het beeldmerk.

x

 

Creatieve oplossing

In de regio Hilversum zijn Alberdink Thijm scholen herkenbaar aan de herkenbare endorsement van het uiltje. Individuele scholen kunnen zich nu profileren met hun unieke visie en onderwijsmethode, terwijl de herkenbaarheid van de koepelorganisatie en de overkoepelende waardes eveneens zichtbaar zijn gemaakt.

De afdelingen en stichtingen hebben een eenduidige vormgeving, die enerzijds verschilt van de endorsed identity van de scholen, maar onmiskenbaar onderdeel zijn van de koepel.

 

Lees meer over de revitalisatie van de visual identity:
Alberdink Thijm Scholen: zichtbaarheid vergroten

 

Design logo’s: Studio de Backery  |  Merkpositionering / merkarchitectuur / merkstrategie: Joost Mogendorff  |  Implementatie boarding: Alberdingk Thijm Scholen