Archive

Chekd: Keurmerk van tweedehands mobiele apparaten

Uitgangspunt De consumenten van mobiele apparaten kunnen grofweg in twee groepen ingedeeld worden: een doelgroep die als eerste het nieuwste van het nieuwste model wil hebben en een doelgroep die weinig wil besteden en tevreden is met een iets ouder model. . Op basis van deze marktbehoeften werd onder de merknaam Chekd een nieuw marketingconcept ontwikkeld dat de inkoop en verkoop van tweedehands toestellen faciliteert. Voorwaarde voor het nieuwe merk en de visuele uitstraling was dat de nadruk vooral op de kwaliteit zou liggen met een ‘zo-goed-als-nieuw’-uitstraling. x Creatieve oplossing De merknaam Chekd benadrukt het grondige proces waarmee de mobiele telefoons en tablets worden gecontroleerd, leeggemaakt, geupdate en schoongemaakt. Deze merkwoorden: ‘Cleared. Restored. Tested. & Cleaned.’ worden prominent gebruikt en bevatten tevens de merkbelofte. Het Chekd logo en de merkwoorden fungeren daarbij tevens als keurmerk. . De gecheckte tweedehands apparaten worden als nieuw verpakt, inclusief de beschermfolie die normaal gesproken op een nieuwe mobiel zit. Het logo verwijst...

Continue Reading