Archive

Addisco: innovatieve lesmethode in Grieks en Latijn

Uitgangspunt Addisco geeft bijles in de klassieke talen op een innovatieve wijze, waardoor het leren van Latijn of Grieks niet saai hoeft te zijn. Als onderdeel van een professionaliseringsslag had Addisco behoefte aan een nieuwe huisstijl. Men wilde het klassieke symbool van Nike, de godin van succes en overwinning behouden, maar het nieuwe logo moet tevens het dynamische en vernieuwende karakter van Addisco weergeven. x Creatieve oplossing Het nieuwe logo heeft een karakteristiek letterbeeld met een minimalistisch beeldmerk, waarbij slechts de vleugel en lauwertak verwijzen naar de Godin van de overwinning. De turquoise tinten verwijzen naar de landen rond de Middellandse zee, waar Addisco jaarlijks zomercursussen geeft. De kleurkeuze werd echter ook ingegeven door de behoefte om zich binnen het concurrentielandschap te onderscheiden. Het driekhoekspatroon vormt een herkenbaar vormelement, waaruit ook de schuine vormen afgeleid zijn. In combinatie met fotografie in duotoon ontstaat een herkenbare en onderscheidende visuele identiteit.   ....

Continue Reading

Landschap, wapperende vlag en traditie in nieuwe identiteit van Gemeente Katwijk

Uitgangspunt De fusie van de plaatsen Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg samengevoegd onder de gemeente Katwijk was de aanleiding voor een compleet nieuwe visuele identiteit. . Creatieve oplossing Hun gezamenlijke trots en gevoel voor traditie, gesymboliseerd door een wapperende vlag, was het vertrekpunt voor een nieuw logo. Bovendien was het waterrijke landschap dat alle drie de plaatsen omringt – de Noordzee, de Oude Rijn en het Valkenburgse meer – een inspiratie voor het nieuwe logo. Al deze aspecten zijn gevisualiseerd in een krachtig woordmerk met een sierkapitaal. . De wapperende vlag, de kustlijn en het karakteristieke duinlandschap worden ook weerspiegeld in de grafische taal die afgeleid is van de sierkapitaal. Het nieuwe eigentijdse kleurenpalet verbeeld het water, het duinlandschap, de tuinbouw en bloemenvelden. Al deze huisstijlelementen zoals het logo, de kleuren, de authentieke fotografie, de klassieke en moderne lettertypes, en de golvende grafische vormen onderstrepen het karakter van deze nieuwe gemeente. . Design bij: Edenspiekermann, Amsterdam...

Continue Reading

Drake & Farrell: Merkidentiteit voor ‘supply chain solutions’ op maat.

Uitgangspunt Sinds het bestaan van Drake & Farrell heeft men zich gepositioneerd als een dienstverlener in logistieke processen gebaseerd op maatwerk. Bovendien wordt men gekenmerkt door een toegevoegde waarde te leveren in de Product Life Cycle. Deze ‘added value’ maakt Drake & Farrell een unieke dienstverlener die de maakindustrie van high-end producten kan ondersteunen in de hele levenscyclus van het product. Juist die diversiteit van hun diensten is uniek en karakteristiek, maar maakte tegelijkertijd de positionering van het merk Drake & Farrell lastig. Een aangescherpte merkidentiteit en positionering was daarom cruciaal. Zeker gezien de nieuwe doelstelling om meer nieuwe klanten – met name producenten van high-value producten – aan het bedrijf te binden. Naast een gerevitaliseerde visuele identiteit, zoals een nieuw logo en website en andere middelen, was het vertellen van Drake & Farrell’s corporate story een essentiële onderdeel. . Creatieve oplossing Naast een vernieuwd logo met een robuuster lettertype en solide beeldmerk, sluiten ook...

Continue Reading