Archive

Royal Reesink: kernwaarden in cijfers, woord en beeld

Uitgangspunt Royal Reesink is de grootste equipement leverancier van Europa op het gebied van landbouw en grondbewerking. Hun corporate brochure is een belangrijk communicatiemiddel om de omvang en divisies zichtbaar te maken en tevens hun visie, missie en strategie te communiceren. Deze brochure wordt door de leveranciers eveneens ingezet als middel voor cross-selling. Ook speelt de brochure een rol in de interne communicatie en is tevens een belangrijk middel voor werving op de arbeidsmarkt. . Creatieve oplossing In de corporate brochure ligt de focus op de kernwaarden en cijfers van het bedrijf. De bedrijfsonderdelen onderscheiden zich door middel van kleur en een op maat gemaakte iconenset. Met de nieuwe beeld- en vormtaal die aansluit bij de reeds bestaande visual identity krijgt de brochure een eigentijdse uitstraling. Door de nauwe samenwerking met de tekstschrijver en consistente opbouw van de tekstonderdelen, het gebruik van streamers en kaderteksten, ontstaat een magazine-achtige look and feel. . Design: Studio de Backery...

Continue Reading

ABN AMRO Bank: Focus op financiële groei en streven naar duurzaamheid

Uitgangspunt De belangrijkste informatie en kerncijfers in het jaarverslag zijn samengevat in een compact, toegankelijk en rijk geïllustreerd corporate magazine. De merkessentie en merkwaarden van het ABN AMRO merk zijn verweven in het thema van het tijdsschrift. Samengevat in één zin: “ABN AMRO wil hun belofte leveren om hun klanten te helpen om te voorzien in hun dagelijkse behoefte (today’s needs) en hun toekomstige dromen (tomorrow’s dreams) te verwezenlijken. xx. Creatieve oplossing Het doel van de bank om meer voor hun klanten te bereiken is op het omslag visueel vertaald naar het thema ‘groei’. Dit thema omvat financiële groei als ook voorspoed in het algemeen en zorg voor het milieu. ‘Today’s needs’, het streven naar een solide financiële basis, is verbeeld door grasletters. ‘Tomorrow’s dreams’, de ambitie om iemand’s toekomstige dromen te verwezelijken en te kunnen oogsten, is gevisualiseerd door middel van bloemblaadjes.   De merkwaarden van de bank zijn het DNA van de organisatie. De...

Continue Reading

NIBC Bank: Kristalheldere inzichten voor financiële uitdagingen

Uitgangspunt NIBC presenteert zich als de eerste keuze voor bankzaken op financieel cruciale momenten. Ze zijn gespecialiseerde leverancier van integrale financiële oplossingen op maat. Om deze klantgerichte strategie kracht bij te zetten werden hun missie en ambitie aangescherpt door vijf ambition statements: ‘The enterprising bank’; ‘Crystal-clear answers to complex financial challenges’; ‘Spot-on solutions for defining moments’; ‘The top team for the task – every single time’; ‘Agile and always available’. . Creatieve oplossing Deze ambities zijn geïllustreerd op het omslag en op de themapagina’s in het binnenwerk van het jaarverslag. De transparantie en helderheid van NIBC’s procedure worden gevisualiseerd door esthetische en karakteristieke röntgenbeelden die als metafoor dienen voor de afzonderlijke ambities. . Naast het gedrukte jaarverslag is er tevens een dynamische online versie gemaakt. De afzonderlijke ambities staan prominent op de landingspagina. Geïllustreerde quick-links verwijzen naar de belangrijkste hoofdstukken in het online verslag. . Design bij: DartGroup ....

Continue Reading

Ziggo: Nadruk op feiten om te onderscheiden van concurenten

Uitgangspunt Ziggo is een toonaangevende leverancier van entertainment, informatie en communicatie via televisie, breedband internet en telefonie. Ook al werd Ziggo in deze markt nog als nieuwkomer gezien, op het gebied van digitale televisie en glasvezel internet waren ze al marktleider. . Creatieve oplossing Ziggo’s producten en diensten en hoogwaardige technologie worden prominent gepresenteerd in hun jaarverslag. Dynamische iconen gecombineerd met kerncijfers en infographics, presenteren Ziggo als een volwaardige speler in dit marktgebied. De gedrukte versie is gelijktijdig met de dynamische online versie ontwikkeld. . Design bij: Dart Group...

Continue Reading

Brown & Sharpe

Brown & Sharpe is een Amerikaanse producent van precisie-maatinstrumenten en meetmachines gebruikt bij industriële productieprocessen. Bij Brown & Sharpe gaat het om de cijfers àchter de komma. Dit is gevisualiseerd in het beeldmerk, waarbij de laatste decimaal aflopend is en daarmee een oneindige nauwkeurigheid symboliseert. Visueel lopen de veelvoud aan cijfers achter de komma door in de ronde klinkers van het woordmerk.   Design bij: Landor, New York...

Continue Reading