Archive

Kupujem Prodajem: minimalistische no-nonsense uitstraling

Uitgangspunt Kupujem Prodajem is een van de grootste advertentiesites in Servië, vergelijkbaar met Marktplaats en Speurders. De website heeft een praktische no-nonsense uitstraling, waarbij de nadruk ligt op de functionaliteit. Deze look and feel is inmiddels vertrouwd voor een groot publiek in Servië. Om die reden is er gekozen voor een subtiele revitalisatie van het logo. Daarnaast was er behoefte aan een visuele stijl voor het marketingmateriaal voor de zakelijke adverteerdersmarkt. . Creatieve oplossing De geoptimaliseerde versie van het logo wijkt enkel in details af van het oorspronkelijke logo met de gestapelde letters, om zo de herkenbaarheid van het vertrouwde logo intact te laten. Voor de communicatiemiddelen voor de zakelijke markt, dienen illustraties met een gestippelde outline als metafoor voor de nog in te vullen advertentieruimte. Naast een monogram afgeleid van het logo wordt de kern van de boodschap gecommuniceerd met minimale elementen, wat past bij de no-nonsense uitstraling van het merk. . Design: Studio de...

Continue Reading

Wolters Kluwer: pluriforme uniformiteit

Uitgangspunt Toen Eden Spiekermann de visuele identiteit voor Wolters Kluwer ontwikkelde werd ik gevraagd om hun design team te ondersteunen, om voor verschillende onderdelen een design-systeem te ontwikkelen. Aan de hand van design-voorbeelden zijn heldere guidelines ontwikkeld, enerzijds om een consistente toepassing van huisstijlelementen vast te leggen, die anderzijds voldoende flexibiliteit bieden voor de verschillende toepassingen en vereisten. . Creatieve oplossing Door een uniforme toepassing van het grid en positionering van elementen ontstond een herkenbare vlakverdeling. Deze bestond onder andere uit overlappende, deels transparante vlakken en uitsparingen die karakteristiek zijn voor de visuele stijl. In combinatie met uniforme richtlijnen voor typografie en kleurgebruik, ontstond een grote consistentie, ondanks de grote verscheidenheid aan middelen en toepassingen. Door een secundair kleurenpalet konden specifieke producten of productgroepen zich bovendien differentiëren binnen de visuele identiteit.   Samen met Eden Spiekermann ontwikkelde ik design-voorbeelden en guidelines voor op Wolters Kluwer’s brand portal voor de onderdelen: advertenties, brochures, rapporten, e-books, events &...

Continue Reading

Groot Goylant: Leren door doen

Uitgangspunt Het doel was om een aansprekende stijl te creëren voor VMBO-leerlingen die vooral visueel in gesteld zijn. Op die manier wilde Groot Goylant zich onderscheiden binnen de huisstijl van de koepelorganisatie Alberdingk Thijm Scholen. Met een herkenbaar kleurenpalet, vormtaal en fotografiestijl kreeg de school een eigen gezicht. . Creatieve oplossing Korte, prikkelende teksten in vrolijke kleurvlakken met afgeronde hoeken, passen bij de jonge doelgroep. De speelse iconen benadrukken het praktische aspect van het onderwijs en sluiten tevens aan bij de belevingswereld van de leerlingen. De iconen met dikke outline kunnen worden toegepast op kaderteksten en foto’s. Op die manier krijgen ook snapshots een sprankelende uitstraling en geeft dit eveneens de belevingswereld van de leerling weer.   Studio de Backery ontwikkelde tal van middelen variërend van: logo, visitekaartje, stationary, flyers, brochures, posters, banners, spandoeken, Powerpoint-template en een diplomamap. . Design: Studio de Backery  |  Pre-press: EMP Grafimedia  |  Implementatie boarding: Alberdingk Thijm Scholen en drukkerij De Toekomst...

Continue Reading

Addisco: innovatieve lesmethode in Grieks en Latijn

Uitgangspunt Addisco geeft bijles in de klassieke talen op een innovatieve wijze, waardoor het leren van Latijn of Grieks niet saai hoeft te zijn. Als onderdeel van een professionaliseringsslag had Addisco behoefte aan een nieuwe huisstijl. Men wilde het klassieke symbool van Nike, de godin van succes en overwinning behouden, maar het nieuwe logo moet tevens het dynamische en vernieuwende karakter van Addisco weergeven. x Creatieve oplossing Het nieuwe logo heeft een karakteristiek letterbeeld met een minimalistisch beeldmerk, waarbij slechts de vleugel en lauwertak verwijzen naar de Godin van de overwinning. De turquoise tinten verwijzen naar de landen rond de Middellandse zee, waar Addisco jaarlijks zomercursussen geeft. De kleurkeuze werd echter ook ingegeven door de behoefte om zich binnen het concurrentielandschap te onderscheiden. Het driekhoekspatroon vormt een herkenbaar vormelement, waaruit ook de schuine vormen afgeleid zijn. In combinatie met fotografie in duotoon ontstaat een herkenbare en onderscheidende visuele identiteit.   ....

Continue Reading