Addisco
Onderwijs
Huisstijlrevitalisatie
Logo design, print design, advertenties, carwrap design
Addisco geeft bijles in de klassieke talen op een innovatieve wijze, waardoor het leren van Latijn of Grieks niet saai hoeft te zijn. Als onderdeel van een professionaliseringsslag had Addisco behoefte aan een nieuwe huisstijl. Men wilde het klassieke symbool van Nike, de godin van succes en overwinning behouden, maar het nieuwe logo moet tevens het dynamische en vernieuwende karakter van Addisco weergeven.
x
Het nieuwe logo heeft een karakteristiek letterbeeld met een minimalistisch beeldmerk, waarbij slechts de vleugel en lauwertak verwijzen naar de Godin van de overwinning. De turquoise tinten verwijzen naar de landen rond de Middellandse zee, waar Addisco jaarlijks zomercursussen geeft. De kleurkeuze werd echter ook ingegeven door de behoefte om zich binnen het concurrentielandschap te onderscheiden. Het driekhoekspatroon vormt een herkenbaar vormelement, waaruit ook de schuine vormen afgeleid zijn. In combinatie met fotografie in duotoon ontstaat een herkenbare en onderscheidende visuele identiteit.
.