Archive

NIBC Bank: Kristalheldere inzichten voor financiële uitdagingen

Uitgangspunt NIBC presenteert zich als de eerste keuze voor bankzaken op financieel cruciale momenten. Ze zijn gespecialiseerde leverancier van integrale financiële oplossingen op maat. Om deze klantgerichte strategie kracht bij te zetten werden hun missie en ambitie aangescherpt door vijf ambition statements: ‘The enterprising bank’; ‘Crystal-clear answers to complex financial challenges’; ‘Spot-on solutions for defining moments’; ‘The top team for the task – every single time’; ‘Agile and always available’. . Creatieve oplossing Deze ambities zijn geïllustreerd op het omslag en op de themapagina’s in het binnenwerk van het jaarverslag. De transparantie en helderheid van NIBC’s procedure worden gevisualiseerd door esthetische en karakteristieke röntgenbeelden die als metafoor dienen voor de afzonderlijke ambities. . Naast het gedrukte jaarverslag is er tevens een dynamische online versie gemaakt. De afzonderlijke ambities staan prominent op de landingspagina. Geïllustreerde quick-links verwijzen naar de belangrijkste hoofdstukken in het online verslag. . Design bij: DartGroup ....

Continue Reading

Nuna positioneren als een A-merk voor babyproducten

Uitgangspunt Nuna is een Nederlands merk van babyproducten. Het zijn slimme industriële ontwerpen waar kinderen plezier aan beleven en het leven van ouders gemakkelijker maken. De innovatieve en no-nonsense ontwerpen zijn gebaseerd op een realistische beeld van het leven met kinderen. De producten van Nuna zijn onderscheidend, functioneel en stijlvol. Nadat de merkstrategie aangescherpt was, was het tevens wenselijk de visuele identiteit te revitaliseren. . Creatieve oplossing Sombere zwart-wit foto’s van rebellerende kinderen in de oorspronkelijke stijl zijn vervangen door levendige gedesatureerde kleurenbeelden van speelse kinderen. Felle kleuraccenten in de fotografie, pakkende titels en speelse typografie creëren een onderscheidende grafische stijl die Nuna positioneert als een luxe lifestyle-merk. . De ‘Leaf’ is een stijlvol babystoeltje met een unieke zijwaartse beweging. Nuna’s kernteam bedacht het fotografieconcept waar de Leafs Unique Selling Points gevisualiseerd zijn door middel van metaforen die refereren naar de schommelende beweging van het meubelstuk. Gecombineerd met de grafische stijl, zijn de merkbeelden toegepast op...

Continue Reading