Studio de Backery helpt ondernemers om hun merk zichtbaar te maken in een competitieve markt. Dit doen we door een sterk merk en een onderscheidende visuele identiteit te ontwikkelen, toegepast op alle communicatiemiddelen. Door beeldkracht te combineren met inhoud, weten we het verhaal achter elk product of dienst over te brengen met krachtige beeldtaal.
.
Het logo is vaak het eerste herkenningsteken en moet op het netvlies blijven hangen. Een visuele identiteit is echter meer dan alleen een goed logo: een goede merknaam, pay-off, typografie, vormtaal, kleurgebruik, maar ook beeldtaal zoals illustraties of fotografie.
Soms bestaat er al een merknaam, logo en merkstrategie, maar wil een klant de bestaande visuele identiteit beter laten aansluiten bij vernieuwde doelstellingen. In dat geval wordt de visuele identiteit gerevitaliseerd en aangescherpt. Soms betekent dit een nieuw logo, soms een revitalisatie van het logo, of het handhaven van het bestaande logo.
.
De nieuwe visuele taal moet bovendien het merkverhaal achter de dienst of product vertellen en ondersteunen. Door deze vervolgens op consistente wijze op alle communicatiemiddelen toe te passen ontstaat een samenhangende merkidentiteit.
Studio de Backery is thuis in alle stadia van de ontwikkeling van een merk en visuele identiteit. Daarnaast beschikken we over een netwerk van experts, zoals bijvoorbeeld: een naamgevings-specialist, merkstrateeg of tekstschrijver, die desgewenst in het project kunnen worden ingezet. Ook bij de implementatie van een visuele identiteit werken we vaak samen met andere vakmensen.
Merkontwikkeling & basisvormgeving
Toepassing op middelen
Design management
Een nieuwe visuele identiteit die onderscheidend en effectief is moet met veel zorg worden gemaakt. Een quick-fix oplossing voldoet meestal niet aan de doelstelling en heeft geen lange duurzaamheid. “Even een logootje laten maken voor een paar honderd euro,” is daarom geen verstandige investering.
.
Ook organisaties met een beperkt budget raden we aan om wél te investeren in een degelijke basisidentiteit. Dit vormt namelijk de basis van je overige communicatiemiddelen. Je visuele identiteit is immers je visitekaartje van je organisatie. We denken graag met je mee over de mogelijkheden en wij hebben ook voor kleinere organisaties een huisstijl gemaakt.
Of het nu gaat om een merk voor een eenmanszaak of een organisatie met een miljoenenpubliek, het vertrekpunt is altijd de inhoud. Pas daarna wordt er vormgegeven met als resultaat een in het oog springend merk. Een uniek merk of visuele identiteit vraagt om een oplossing op maat. Met deze aanpak ontstaan hoogwaardige ontwerpen. Dus in plaats van quick-fix standaard oplossingen, leveren we topkwaliteit voor een redelijke prijs door een ‘lean and keen’ aanpak.