TU Eindhoven: Visuele identiteit van invloedrijke universiteit gerevitaliseerd

Klant

Technische Universiteit Eindhoven en afzonderlijke faculteiten

Type organisatie

Internationale universiteit

Expertise

Visual identity & design guidelines

Categorieën

Print design, design system, design manual

Uitgangspunt

Het voornaamste doel van de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) was om zichzelf weer op de kaart van invloedrijke en internationale universiteiten te zetten, waar alles draait om innovatie. Een complete huisstijlrevitalisatie was essentieel om dit doel te verwezelijken..

.

Creatieve oplossing

Het vernieuwde logo met tweetalige woordmerk onderstreept het internationale karakter van de universiteit. De schuine x-as, afgeleid van de schuine streep in het logo, vormt het bindende element in de grafische stijl. Deze schuine lijn bepaald de positie van andere grafische elementen, zoals het logo en pay-off. De kruising met de horizontale as creëert schuine kleurvlakken, die de stijl een dynamische uitstraling geven. Technische innovatie is gevisualiseerd door middel van kleurrijke fotografie en eigentijdse typografie. Het uitgebreide kleurenpalet biedt bovendien veel mogelijkheden om binnen deze stijl te differentiëren.

.

Design bij: Edenspiekermann, Amsterdam  |  Logo design: Erwin Slaats  |  Project management: Gerlanda Hoving