Nuna positioneren als een A-merk voor babyproducten

Klant

Nuna

Type organisatie

Producent baby- en kinderproducten

Expertise

Revitalisering visual identity & branding Nuna Leaf

Categorieën

Graphic design, advertising, print design, implementation tradeshow

Uitgangspunt

Nuna is een Nederlands merk van babyproducten. Het zijn slimme industriële ontwerpen waar kinderen plezier aan beleven en het leven van ouders gemakkelijker maken. De innovatieve en no-nonsense ontwerpen zijn gebaseerd op een realistische beeld van het leven met kinderen. De producten van Nuna zijn onderscheidend, functioneel en stijlvol. Nadat de merkstrategie aangescherpt was, was het tevens wenselijk de visuele identiteit te revitaliseren.

.

Creatieve oplossing

Sombere zwart-wit foto’s van rebellerende kinderen in de oorspronkelijke stijl zijn vervangen door levendige gedesatureerde kleurenbeelden van speelse kinderen. Felle kleuraccenten in de fotografie, pakkende titels en speelse typografie creëren een onderscheidende grafische stijl die Nuna positioneert als een luxe lifestyle-merk.

.

De ‘Leaf’ is een stijlvol babystoeltje met een unieke zijwaartse beweging. Nuna’s kernteam bedacht het fotografieconcept waar de Leafs Unique Selling Points gevisualiseerd zijn door middel van metaforen die refereren naar de schommelende beweging van het meubelstuk. Gecombineerd met de grafische stijl, zijn de merkbeelden toegepast op de communicatiemiddelen gepresenteerd op de Kind und Jugend-expo in Keulen,  tijdens de marktintroductie van Nuna’s Leaf in het najaar van 2009.

.

Design bij: Edenspiekermann, Amsterdam  |  Spatial design: Jan Dirk Porsius  |  Merktaal: Pierre Stukker